Etsin satua/kertomusta Pikku Pekasta. Satu alkaa jotenkin näin:"Tämä tarina jonka nyt kerron tässä, on kertomus Pekasta järkevästä. Hän itsepäinen oli kuin…

Kysytty

Etsin satua/kertomusta Pikku Pekasta. Satu alkaa jotenkin näin:"Tämä tarina jonka nyt kerron tässä, on kertomus Pekasta järkevästä. Hän itsepäinen oli kuin pakana, mutta pysyi aina sanojensa takana...jne"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi tarina on Oiva Paloheimon runo Auttamaton Pekka, joka on alunperin ilmestynyt Vaeltava laulaja -nimisessä kokoelmassa v:lta 1935. Nyt se löytyy mm. kokoomateoksesta Runot (WSOY 1981), joka sisältää valikoiman runoja Oiva Paloheimon eri teoksista ja esim. Keskikoulun lukukirja 1:stä (WSOY 1969).