Etsin satua jota luin lapselleni hänen ollessaan pieni, vuosi lienee 92-93. Satu kertoo hiirestä, joka etsii sulhasta. Sulhasen tulisi olla maailman vahvin…

Kysytty

Etsin satua jota luin lapselleni hänen ollessaan pieni, vuosi lienee 92-93.
Satu kertoo hiirestä, joka etsii sulhasta. Sulhasen tulisi olla maailman vahvin. Hiiri kulkee etsien tätä maailman vahvinta olentoa ja tapaa mm auringon, narun, jotka kaikki ovat toisiaan vahvimpia, oli sadussa myös härkä...kaikista vahvin taisi olla kuitenkin toinen hiiri. Nyt olen tätä yrittänyt metsästää mutta en löydä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on burmalainen kansansatu Sulhanen hiirineidille. Satu on luettavissa esimerkiksi satuantologioista Kauneimmat eläinsadut (kuvittanut Janusz Grabianski, WSOY, 1988) ja Satusaari. Hulivilivuori (toim. Päivi Heikkilä-Halttunen et al., useita kuvittajia, Weilin + Göös, 2005).

Satuantologiat ovat lainattavissa Helmet-kirjastoissa. Voitte tarkistaa teosten saatavuuden Helmet-haulla.

http://www.helmet.fi/fi-FI