Etsin sanomalehtiuutista 1.7.1863 tapahtuneesta tervavene/lauttaonnettomuudesta. Olen kuullut, että jossakin lehdessä asiasta olisi ollut juttu.

Kysytty

Etsin sanomalehtiuutista 1.7.1863 tapahtuneesta tervavene/lauttaonnettomuudesta. Olen kuullut, että jossakin lehdessä asiasta olisi ollut juttu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjastosta ilmoitettiin, että uutista ei löydy oululaisista lehdistä.

Kansalliskirjasto (eli Helsingin yliopiston kirjasto) ylläpitää internetissä Historiallista sanomalehtikirjastoa, jonka tavoitteena on saada digitaaliseen muotoon kaikki Suomessa vuosina 1771-1890 ilmestyneet sanomalehdet. Pääset itse selailemaan lehtiä osoitteessa: http://digi.lib.helsinki.fi/sanomalehti/secure/

Kannattaa muistaa, että tuona aikana Suomessa ilmestyi lähinnä vain ruotsinkielisiä lehtiä. Haussa kannattaa siis käyttää myös ruotsinkielisiä sanoja.