Etsin sanoja runoon, josta muistan vain säkeitä: se oli vain kadun varpunen, ihan tavallinen varpunen. Se kadulla kasvoi söi ja joi.....

Kysytty

Etsin sanoja runoon, josta muistan vain säkeitä: se oli vain kadun varpunen, ihan tavallinen varpunen. Se kadulla kasvoi söi ja joi.....
Koulun lukukirjassa ollut.

Vastaus

Vastattu

Etsitty runo on Lauri Pohjanpään Sininen metsä. Alun perin se julkaistiin Pohjanpään vuonna 1956 julkaistussa kokoelmassa Jänis ja kilpikonna : runotarinoita lapsille. Tämän lisäksi sen voi löytää esimerkiksi sellaisista runoantologioista kuin Pieni aarreaitta. 3, Runoaitta ja Eläinrunojen kirja sekä Urho Somerkiven ja kumppanien laatimasta Otavan Neljännestä lukukirjasta.