Etsin saaristosta kertovaa romaania, joka on tullut uudestaan suosituksi. Olen lukenut kirjan kauan sitten (30 v.) Kysymys ei ole Anni Blomqvistin, Myrskyluoto…

Kysytty

Hei, etsin saaristosta kertovaa romaania, joka on tullut uudestaan suosituksi. Olen lukenut kirjan kauan sitten (30 v.)
Kysymys ei ole Anni Blomqvistin, Myrskyluoto sarjasta.
Kirjassa kerrotaan Pohjanmaalta lähteneestä naisesta, joka meni naimisiin saaristolaismiehen kanssa ja hänen ankarasta elämästään saaristossa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Sally Salmisen Katrina, joka ilmestyi Juha Hurmeen uutena suomennoksena pari vuotta sitten. Aikaisempi Katriina-niminen Aukusti Simojoen käännös on samalta vuodelta kuin ruotsinkielinen alkuperäisteos, 1936.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_2247