Etsin runoja, joissa mainittaisiin jotain tekniikkaa, koneita, vempeleitä ja ehkä jotain niiden hellästä hoitamisesta. Ei niinkään "vasara ja nauloja"…

Kysytty

Etsin runoja, joissa mainittaisiin jotain tekniikkaa, koneita, vempeleitä ja ehkä jotain niiden hellästä hoitamisesta. Ei niinkään "vasara ja nauloja" tyyppistä riimittelyä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin ehdotuksia:
Työn runo puhuu. Toim. Kaija Viljakainen ja Tuija Kakko. Sisältää joitakin runoja myös koneista.
Tiihonen, Ilpo : Monttööri Kahjunen (kokoelmassa Jees ketsuppia).
Kirsi Kunnas : Herra Pii Poo (kokoelmassa Tiitiäisen satupuu).
Kirjojen sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla saa HelMet -tietokannasta http://www.helmet.fi