Etsin runoa, mitä pidin lapsena melkein tunnuslauseenani. "Minua et muuta, muista se. Minua ei mikään pitele!"

Kysytty

Etsin runoa, mitä pidin lapsena melkein tunnuslauseenani. "Minua et muuta, muista se. Minua ei mikään pitele!" Tai jotain siihen suuntaan. Ja puremisesta jotain. Muistelin sen jostain syystä olevan Uppo-Nallesta, mutta mitään en ole löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minusta tuo kuulosti myös hieman Pikku Myyltä, muttei löytynyt mistään kirjasta.

Kyselin myös kollegoilta, mutta emme millään muistaneet mitään sopivaa kirjaa. Lause kyllä tuntui tutulta.

Lukijalta saimme kommentin: Tämä on Uppo-Nallesta. Laulava Lintukoira laulaa näin luvussa seitsemän, jossa joutuu eläinlääkäriin.

0 ääntä

Kommentit

Tämä on Uppo-Nallesta. Laulava Lintukoira laulaa näin luvussa seitsemän, jossa joutuu eläinlääkäriin.
Kokonaisuudessaan runo kuuluu:
Minua et pistä, muista se!
Norsukaan ei mua pitele.
Kun minä suutun, mustaksi muutun,
nuttuusi puutun, jalkaasi juutun,
en ole lammas, irvessä hammas
sinua pilkkaan ja puraisen nilkkaan!