Etsin runoa, jossa sanotaan muistaakseni näin: "Maastamuuttaja, maahanmuuttaja, mieli kulkee kohti avoimia kotimaita". Luulen, että runon on kirjoittanut Aila…

Kysytty

Etsin runoa, jossa sanotaan muistaakseni näin: "Maastamuuttaja, maahanmuuttaja, mieli kulkee kohti avoimia kotimaita". Luulen, että runon on kirjoittanut Aila Meriluoto. Haluaisin tietää runon nimen ja mistä kokoelmasta se ehkä löytyy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Aila Meriluodon kirjoittama ja nimeltään ”Kotimaa ilmassa”. Se löytyy kokoelmista Silmämitta (WSOY, 1969) ja Kootut runot (WSOY), josta on useita painoksia.