Etsin runoa, joka alkaa suunnilleen näin: "Olin ennen kyläkauppias, oli puoti ja puntari mulla..." Jatkoa en muista. Mahtaisiko tämä runo löytyä jostain…

Kysytty

Etsin runoa, joka alkaa suunnilleen näin: "Olin ennen kyläkauppias, oli puoti ja puntari mulla..." Jatkoa en muista. Mahtaisiko tämä runo löytyä jostain teoksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Einari Vuorelan runo Kyläkauppias, joka löytyy mm. teoksesta Runot. Tämä teos on Kouvolan kaupunginkirjaston kokoelmissa.

2 ääntä

Kommentit

Runo alkaa tähän tapaan:
Kukkokiikaa,
minulla on kymmenen piikaa
lauloi kukko saapastellessaan
yli punajuurimaan.
On minulla oma talo
on lampuissa sähkövalo.
Ja huomatkaa mitä lisään
tuo johdot veden sisään...