Etsin runoa joka alkaa näin. Minä olen maanantai, mina nimen tiistai sain... runossa esiintyy kaikki viikonpäivät, jotka lopuksi marssivat reippaasti. Runoa…

Kysytty

Hei! Etsin runoa joka alkaa näin. Minä olen maanantai,
mina nimen tiistai sain... runossa esiintyy kaikki viikonpäivät, jotka lopuksi marssivat reippaasti. Runoa on laulettu jonkun Lumikki-laulun sävelellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla runo tai laulu joka alkaa sanoilla: ”Seitsemän on siskosta, heissunhei trallallei”? Siitä on eri versioita. Ainakin CD-levyllä ”Anni Tannin muskarilaulut” on jokin versio, sekä nuottikirjassa ”Kultaiset koululaulut 70-luvulta”. Kollega muisteli, että sävel on sama kuin ”Tyttö nuori matkalla”.

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Helmet-aineistotietokannasta: http://haku.helmet.fi/iii/encore/HomePage,basicSearchDirectLinkComponen…