Etsin runoa, joka alkaa "Ja karhu käänsi kylkeään ja puhui pojalleen.." Luulisin, että Lauri Pohjanpään.

Kysytty

Etsin runoa, joka alkaa "Ja karhu käänsi kylkeään ja puhui pojalleen.." Luulisin, että Lauri Pohjanpään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen runo on todellakin Lauri Pohjanpään Jouluyö metsässä. Runo alkaa rivillä "Ja karhu käänsi kylkeä ja puhui pojalleen". Runo on kokoelmasta Lastenrunoja vuodelta 1962.

Saatte runon sähköpostiinne.

Pohjanpää Lauri: Lastenrunoja (Valistus, 1962)
https://kirjasto.kuopio.fi/start

0 ääntä

Kommentit

Hei kirjastoihmiset! En tiedä, tavoittaako tämä kommenttini ketään, kun alkuperäinen kysymys on jo ratkaistu, mutta voipihan sitä kokkeilla. Minäkin nimittäin kovin kernaasti ja vuolaasti kiitellen vastaanottaisin tuon Pohjanpään runon sähköpostiini, sikäli kun se millään olisi järjestettävissä.