Etsin romaania tai näytelmää, mielummin "klassikkoa", jossa henkilö jossakin vaiheessaelämäänsä, elää mielessään uudelleen, nuoruutensa myrskyt iloineen ja…

Kysytty

Etsin romaania tai näytelmää, mielummin "klassikkoa", jossa henkilö jossakin vaiheessaelämäänsä, elää mielessään uudelleen, nuoruutensa myrskyt iloineen ja suruineen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisia klassikkoja ovat ainakin Mika Waltarin teokset, joissa päähenkilö kirjoittaa muistiin kokemuksiaan, vaikkapa Sinuhe Egyptiläinen, Mikael Karvajalka, Mikael Hakim. Nobelkirjailijamme Frans Emil Sillanpään Ihmiselon ihanuus ja kurjuus on myös tällainen.