Etsin romaania, jonka luin pokkarina 90-luvulla. Se kertoi vastarintaliikkeen toiminnasta Ranskassa. Muistaakseni kirjoittaja oli nainen. Valitettavasti muuta…

Kysytty

Hei, etsin romaania, jonka luin pokkarina 90-luvulla. Se kertoi vastarintaliikkeen toiminnasta Ranskassa. Muistaakseni kirjoittaja oli nainen. Valitettavasti muuta en muista mutta haluaisin saada tuon kirjan käsiini. Kyseessä siis romaani, ei tietokirja.

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkeihin sopivia romaaneja löytyy useita. Voisiko kyseessä olla joku näistä?

Anthony, Evelyn: Hakaristin varjo (Weilin+Göös 1986)

Barber, Noel: Jäähyväiset Ranskalle (WSOY 1984, pokkaripainos 1992)

Deforges, Régine: Sininen polkupyörä (Gummerus 1984), jatko-osat Viettelysten Pariisi ja Rakkauden riemukaari

Francis, Clare: Yötaivas (Suuri suomalainen kirjakerho 1984, pokkaripainos Otava 1989)