Etsin romaania 80/90-luvulta, samankaltainen kuin Kissan kuolema, kertoo myös nuorista koulu/lastenkodissa. Muistan omistaneeni molemmat kirjat, mutta tuota…

Kysytty

Etsin romaania 80/90-luvulta, samankaltainen kuin Kissan kuolema, kertoo myös nuorista koulu/lastenkodissa. Muistan omistaneeni molemmat kirjat, mutta tuota toista en saa mieleeni.

Vastaus

Vastattu

Voisiko olla kyseessä Taru Väyrysen Pimeän pelko? Sen tapahtumapaikkana on myös nuorisokoti ja aiheena siellä vallitsevat epäkohdat ja vaikeudet. Lisää nuorisokotiin, koulukotiin tai vastaaviin sijoittuvia nuortenkirjoja löytyy aiemmasta vastauksesta, https://www.kirjastot.fi/kysy/heipsan-mulla-ois-aikan-tehtavana. Lisään listan tähän:

Tummien perhosten koti / Leena Lander. (1991, 321 s.)

Tyttö elää kesäänsä / Tuija Lehtinen. (2014, 267 s.)

Tuulensuoja / Tittamari Marttinen. (2008, 258 s.)

Kaikki elävä / Riikka Pelo. (2019, 612 s.)

Kahden maailman tyttö / Marja-Leena Tiainen. (2011, 261 s.)

Leiri / Kalle Veirto. (2012, 196 s.)

Kissan kuolema / Taru Väyrynen. (1990, 174 s.)

Pilven varjo / Taru Väyrynen. (1989, 157 s.)

Pimeän pelko / Taru Väyrynen. (1991, 196 s.)