Etsin risto aukeen hypnoosirentoutus nimistä äänitettä. Hakutulokseen tulee aina virheilmoitus ja lista kirjastoja alle. Olen ko äänitteen lainannut joskus 90…

Kysytty

Etsin risto aukeen hypnoosirentoutus nimistä äänitettä.
Hakutulokseen tulee aina virheilmoitus ja lista kirjastoja alle.

Olen ko äänitteen lainannut joskus 90 luvun lopulla, se on
Aivan huipputasoa, oli testivoittaja kuntoplus lehdessä tuolloin.
Nyt en löydä sitä mistään. Nauhotin sen silloin c kasetille, mutta
äänitys ei ole kovin hyvä ja lainaisin sen mielellään uudestaa.
Tai voiko c kasetilta äänitettä muuttaa cd levylle jossain?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Risto Aukee on 1980-luvulla julkaissut seuraavat äänikasetit:
"Lääketieteellinen rentoutus-suggestiokasetti tupakasta vieroitukseen"
"Kohonneen verenpaineen hoitoäänite"
"Jännitysniskan hoitokasetti"
"Lääketieteellinen rentoutussuggestiokasetti jännittäjille"
"Lääketieteellinen rentoussuggestiokasetti verenpaineen hoitoon".

"Hypnoosirentoutus"-nimistä äänitettä ei sen sijaan tunnu millään löytyvän. Voisikohan kyse olla jostain yllä luetelluista, joissa ei kyllä puhuta mitään hypnoosista vaan pelkästään suggestiosta.

Risto Aukee on vuonna 2006 julkaissut 9 CD-levyllistä äänikirjoja otsikoilla: Laihdutus - Uni - Tupakointi - Niska - Stressi - Äitiys - Selkä - Verenpaine - Jännittäminen. Hyvin todennäköisesti näissä on samaa aineistoa kuin noissa 1980-luvun kaseteissa, mutta luonnollisesti paremmalla äänenlaadulla. Nämä löytyvät ainakin HelMet-kirjastoista kaikki, jos ei omasta kirjastosta saa.

Väinö Pertamo on julkaissut 1999-2003 kolme CD-levyä nimillä "Hypnoosirentoutus", "Hypnoosirentoutus - hypnoosiäänite" ja "Hypnoosirentoutus synnyttäjälle". Nämäkin löytyvät HelMet-kokoelmasta.

C-kasetin muuntamisen CD-levyksi pitäisi onnistua nykyään kaikissa isommissa kirjastoissa. Tässä tapauksessa ei ole mitään tekijänoikeudellisiakaan esteitä vaikka pyytää henkilökuntaa tekemään kopio, kun kyseessä ei ole musiikkiäänite.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto