Etsin ranskankielistä kirjaa Historie d'amour . Siinä opettaja rakastuu oppilaaseen (tai toisinpäin). Tarina perustuu tositapahtumiin, ja tapahtui n v. 19 68…

Kysytty

Hei etsin ranskankielistä kirjaa Historie d'amour . Siinä opettaja rakastuu oppilaaseen (tai toisinpäin). Tarina perustuu tositapahtumiin, ja tapahtui n v. 19 68 tai 1970. Opettaja rakastui oppilaaseen 28 - 30 vuotias ja oppilas oli n 16 v. Loppui dramaattisesti jotenkin itsemurhaan tai vankilaan, ehkä opettaja sai n 10 v tuomion pitkän. Ja pojasta tuli hullu. Kaipasn kirjailijan nimeä ja kirjan nimeä sekä kirjan saatavuutta.

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja lienee Rakkauden tähden (Mourir d'aimer), jonka on kirjoittanut Pierre Duchesne. Ranskankielinen alkuteos ilmestyi vuonna 1971, Leena Jokisen suomennos 1972.

Rakkauden tähden on tositapahtumiin pohjautuva romaani 17-vuotiaan Gérard Leguen ja hänen 32-vuotiaan opettajansa Danièle Guènotin kielletystä rakkaudesta. Gérard suljetaan mielisairaalaan, Danièle joutuu vankilaan, jossa hän tekee itsemurhan.

RAKKAUDEN TÄHDEN | Helmet-kirjastot | Finna.fi

1 ääntä

Kommentit