Etsin proseminaari-työhöni erästä lähdettä, johon oli kyseisessä kirjassa viitattu melko heikosti. "Seurakunnan ja päivähoidon välisestä yhteistyöstä on tehty…

Kysytty

Etsin proseminaari-työhöni erästä lähdettä, johon oli kyseisessä kirjassa viitattu melko heikosti. "Seurakunnan ja päivähoidon välisestä yhteistyöstä on tehty pienimuotoinen kartoitus (Kirkon kasvatusasiain keskus 1992)" Kirjan lähteissä ei kuitenkaan kerrottu tästä teoksesta mitään ja haluaisin sen löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirkon kasvatusasiain keskus ei julkaissut vuonna 1992 mitään aiheeseesi liittyvää, mutta vuonna 1982 keskus julkaisi Seurakunta ja päivähoito -nimisen teoksen. Se voisi olla etsimäsi. Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa teosta ei ole, mutta esim. Helsingin yliopiston opiskelijakirjastosta se on lainattavissa.

Pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy kyllä aihettasi käsittelevää kirjallisuutta, esim. Kaikille tilaa riittää: päivähoidon uskontokasvatus (2002)ja Jaakko Salmisen toimittama Varhaiskasvatuksen uskontokasvatus (2001). Helmet-aineistohausta (http://www.helmet.fi/) löydät tietoa kirjallisuudesta kirjoittamalla aihehakuun sanan uskontokasvatus tai sanahakuun esim. sanat uskontokasvatus lapset.

Suomen ev.lut. kirkon internetsivuilla on myös tietoa yhteiskunnan ja seurakunnan yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa: http://www.evl.fi/kkh/to/kkn/varhaiskasvatus/yhteiskunta.htm