Etsin paria matkailua käsittelevää perusteosta, ei kovin vanhaa. Toinen yleisellä tasolla matkailua pohtiva, toinen Suomen matkailua käsittelevä. Kiitos…

Kysytty

Hei,
etsin paria matkailua käsittelevää perusteosta, ei kovin vanhaa. Toinen yleisellä tasolla matkailua pohtiva, toinen Suomen matkailua käsittelevä.
Kiitos etukäteen avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama, jotta olisi hieman valinnanvaraa. Mikäli etsit lisää tai muunlaista, voit ottaa yhteyttä kirjastoon ja autamme mielellämme!

Yleistä

Matkailijan ihmeellinen maailma : matkailun historia vanhalta ajalta omaan aikaamme (Auvo Kostiainen ym.: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2004)

Matkaan : milloin, minne, miten (toimittanut Craig Doyle, Otava 2008) voisi ehkä sopia yleisteokseksi. Parhaiten se kuitenkin toiminee matkaopastyylisenä vinkkilukemistona.

Laajemmin tutkimusta löytyy englanniksi, esimerkiksi
Essentials of Tourism (Chris Cooper, Pearson Financial Times, 2012).

Tervetuloa paratiisiin: reportaasi turismiteollisuudesta (Jennie Dielemans, Like 2010) edustaa kriittistä näkökulmaa matkailun vaikutuksiin.

Suomen matkailusta

tuore yleisesitys on
Oma maa - lomamaa: Suomen matkailun 125-vuotisjuhlakirja
(Suomen Matkailijayhdistys SMY ry ja Suomen Matkailualan Seniorit ry, 2012)

Samoilta julkaisijoilta löytyy myös
Lomasuuntana Suomi : näin teimme Suomesta matkailumaan (2011).

Yleisissä kirjastoissa matkailun ja turismin yleisteokset ovat pääsääntöisesti luokassa 40.7, matkailu ja turismi.

www.kyyti.fi
www.fennica.fi
www.melinda.fi