Etsin pääkaupunkiseudulta CD-levyä kuunnelmasta tai musikaalista, jossa tarinankerronta tapahtuisi pelkästään musiikin ja äänimaisemien kautta, eli kokonaan…

Kysytty

Etsin pääkaupunkiseudulta CD-levyä kuunnelmasta tai musikaalista, jossa tarinankerronta tapahtuisi pelkästään musiikin ja äänimaisemien kautta, eli kokonaan ilman puhetta tai laulua. Olisikohan vinkkiä kuinka lähteä tällaista etsimään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asetan ehdolle seuraavaa. Näitä voi kysellä kirjastosta:

1.
Tekijä Fritz, Oz (esitt.)
Teoksen nimi All around the world / Oz Fritz
Julkaisutiedot [S.l.] : Sub Rosa, 2004
CDLEVY
äänimaisema
ambient
kollaasit

2.
Tekijä Denny, Martin (esitt.)
Teoksen nimi Afro-desia : The exotic sounds of Martin Denny
Julkaisutiedot [S.l.] : Liberty Records, Caroline Records, p1995
Huomautus Julkaistu alunperin 1959.
Sisällys Tsetse fly. Ma'chumba. Jungle drums. Cubano chant. Baia. Swamp fire. Temptation. Simba. Mumba. Aku aku. Raftero. Siboney.
Esittäjä Martin Denny, The Randy Van Horne Singers (voices), Julius Wechter (perc), Augie Colon (perc), Harvey Ragsdale (b, mar).
Kieli Soitinmusiikki
Aineistolaji CDLEVY / CDSKIVA
sademetsät
äänimaisema
viihdemusiikki
1950-luku
soitinmusiikki
lyömäsoittimet
Yhdysvallat

3.
Tekijä Lumsdaine, David
Teoksen nimi Ambiances sonores d'Australie = Australian soundscapes / enregistrements: David Lumsdaine
Julkaisutiedot Mens : Sittelle, p1992
Sisällys Luonnonääniä Australiasta.
Kieli Kieli: und
Aineistolaji CDLEVY / CDSKIVA
eläimet
linnut
äänet
äänimaisema
luonnonäänet
Australia

Katso lisää Helmetistä http://www.helmet.fi tai linkkiä löydetyistä viitteistä: http://helmet.fi/search~S9*fin?/d{232}a{232}animaisema+musiikki/dz~bz~bnimaisema+musiikki/-3%2C0%2C0%2CB/exact&FF=dz~bz~bnimaisema&1%2C126%2C/limit?