Etsin Oiva Paloheimon runoa "Lapsen sydän". Runo kertoo pienestä Jeesus-lapsesta joka leikki kylän lasten kanssa pihalla ja piirsi hiekkaan kodin ja pihan,…

Kysytty

Etsin Oiva Paloheimon runoa "Lapsen sydän". Runo kertoo pienestä Jeesus-lapsesta joka leikki kylän lasten kanssa pihalla ja piirsi hiekkaan kodin ja pihan, isän ja sisarukset, mutta ei äitiä. Yksi lapsista kysyi miksi hän unohti tärkeimmän. Niin Jeesus-lapsi vastasi että hän on painanut kaksin käsin äidin sydämeensä ja äiti seuraa häntä koko elämän siellä sydämessä. Jotenkin näin, mutta haluaisin sen runon sanat. Mistä löytäisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oiva Paloheimon runo "Lapsen sydän" julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1947 kokoelmassa "Pan kuuntelee virttä". Tämä kokoelma on lainattavissa erillisenä niteenä, mutta se sisältyy myös esimerkiksi teokseen Oiva Paloheimo: Runot (WSOY), jonka uusin painos ilmestyi vuonna 2010.

Lähteet:
https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=…
http://www.helmet.fi/