Etsin nuortenkirjaa/kirjasarjaa, jota olen lukenut 1980-1990-luvulla.

Kysytty

Etsin nuortenkirjaa/kirjasarjaa, jota olen lukenut 1980-1990-luvulla. Sarjassa oli ehkä kolme kirjaa. Muistan sen verran, että päähenkilöinä oli kolme orvoksi jäänyttä sisarusta, teini-ikäinen tyttö, vähän nuorempi veli nimeltä James sekä kuopus. Lapset päätyvät jossain vaiheessa kahden vähän vanhemman naisen kotiin, ehkä tätien? Yhden kirjan kannessa on kuva sisaruksista muuttotavaroiden keskellä, ja muistaakseni heillä ei kuvassa ole kasvoja. Kuulostaako yhtään tutulta? Muistan että tykkäsin näistä kirjoista tosi paljon ala-asteella, ja olisi nostalgista lukea ne uudelleen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Cythnia Voigtin kirjasarja Tillermanin sisarukset. Sarjassa on viisi osaa. Ensimmäinen osa Matkalla kotiin ilmestyi suomeksi vuonna 1984. Seuraavat osat ovat Tuulta purjeisiin (1985), Yksinäinen kitara (1986), Isän jäljiltä (1989) ja Vaarallisilla vesillä (1991).

Sarjan ensimmäisistä osista on kuvaukset ja myös kansikuvat Kirjasammossa.

Tillermanin sisarukset -sarja Kirjasammossa https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/tillermanin%20sisarukset

Pääkaupunkiseudulla teokset löytyvät Helmet-kirjastojen kokoelmista. Voit tarkistaa niiden saatavuden Helmet-haulla ja tilata kirjat omaan lähikirjastoosi.

http://www.helmet.fi/fi-FI