Etsin näiden kahden runon / lorupätkän alkuperäiskirjoittajaa: 1. HIIRENVIRNA Hiirenvirna, hento, rento, sinistä ja purppuraa, palkoveneitä, tuulen henki,…

Kysytty

Etsin näiden kahden runon / lorupätkän alkuperäiskirjoittajaa:

1. HIIRENVIRNA

Hiirenvirna,
hento,
rento,
sinistä ja purppuraa,
palkoveneitä,
tuulen henki,
kesän aalloilla
keinuttaa.
Kukahan
siemenet
syödä saa?

2. KISSANKELLO

Kissankellojen ääni soi,
sen äänen keijukaiset loi,
kun varresta kukkaa varistain,
soiton soittivat sunnuntain.

(jatkuu vielä tästä muutaman rivin verran...)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hiirenvirna-runon kirjoittaja on Tuula Korolainen, ja se löytyy Korolaisen lastenrunokirjasta Kuono kohti tähteä.

Kissankello-runon tekijäksi on eräällä nettisivulla merkitty Aaro T.K. Kyseessä on todennäköisesti harrastelijakirjoittaja.