Etsin muistaakseni Elmer Diktoniuksen runoa, jossa kuvaillaan ylösnousemusta. Runossa pieni hätääntynyt tyttö sanoo Jumalalle:"Musti ! Jeesus, Musti !" ja…

Kysytty

Hei, etsin muistaakseni Elmer Diktoniuksen runoa, jossa kuvaillaan ylösnousemusta. Runossa pieni hätääntynyt tyttö sanoo Jumalalle:"Musti ! Jeesus, Musti !" ja Jumala lyö kallioon, kivi halkeaa ja kuilun pohjalla ärhentää iloisesti pieni musta koira. Miten runo menee ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Viidan runo Havaitsin, että leimahti kokoelmasta Suutarikin, suuri viisas (1961).

Lauri Viita: Kootut runot (1966, useita painoksia, s. 268)