Etsin mahdollisia tutkimuksia tai kirjallisuutta, jotka käsittelevät matkustusmotiiveja (ko.hakusanalla en löytänyt helmetistä mitään), talon vuokrausta…

Kysytty

Etsin mahdollisia tutkimuksia tai kirjallisuutta, jotka käsittelevät matkustusmotiiveja (ko.hakusanalla en löytänyt helmetistä mitään), talon vuokrausta ulkomailta (etupäässä Ranskasta) tai talon vuokraajien kokemuksia (onko tästä tutkimuksia/kartoituksia?) Myös Ranskasta talon vuokranneiden suomalaisten määrä (v.2005) kiinnostaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskus julkaisee vuosittain kahta matkustusaiheista tilastojulkaisua "Suomalaisten matkailu" ja Matkailutilasto". Niissä mainitaan matkan tarkoitus joko työ- tai vapaa-ajanmatkailuna. Muuta matkailuun liittyvää tietoa saa Matkailualan edistämiskeskuksen sivuilta osoitteessa www.mek.fi.
Ulkomailta vuokraamisen tietolähteeksi voi suositella sivustoa www.asuminen.fi.