Etsin lisämateriaalia opinnäytetyöhöni aiheesta perehdyttäminen. Minulla on jo käytössä työturvallisuuskeskuksen jutut ja työpaikan aikuiskoulutusaineistoa…

Kysytty

Etsin lisämateriaalia opinnäytetyöhöni aiheesta perehdyttäminen. Minulla on jo käytössä työturvallisuuskeskuksen jutut ja työpaikan aikuiskoulutusaineistoa. Mistä lisää ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet hakenut työhösi aineistoa aivan oikeasta suunnasta eli työturvallisuuskeskuksesta. Saamasi aineiston lähdeluettelot sisältävät varmasti runsaasti lisävinkkejä muista lähteistä. Opinnäytetyöhän ei välttämättä tarvita runsaasti aineistoa, jos jo saatu on relevanttia.

Mutta lisää voit hakea esimerkiksi artikkelitietokannoista tai kirjastojen kokoelmaluetteloista. Kysy lähikirjastostasi, mitä tietokantoja siellä on käytössä. Haettaessa sanalla "perehdyttäminen" löytyy kotimaisten lehtien viitetietokanta ALEKSIsta 21 viitettä, mm. Ganzel, Rebecca: Perehdyttäminen kilpailukeinona (lehti: Yritystalous 1/1999).

Vaihtoehtoisesti voi hakusanoina käyttää vaikka sanoja "työnopastus" tai "työnopetus". Netin kautta pääset selailemaan kirjastojen tietokantoja, katso siis http://mainio.kirjastot.fi/aloitus.asp