Etsin lehtiartikkelia Janakkalan Kerkkolassa, joko talvella 1960 tai keväällä 1961,tapahtuneesta tulipalosta. Mistä voisin tietoa etsiä?

Kysytty

Etsin lehtiartikkelia Janakkalan Kerkkolassa, joko talvella 1960 tai keväällä 1961,tapahtuneesta tulipalosta. Mistä voisin tietoa etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Hämeen sanomista voisit aloittaa. Noiden vuosien numeroita on luettavissa mikrofilmeiltä Kansallisarkiston Hämeenlinnan toimipaikassa. Lisätietoa Kansallisarkiston sivuilta https://www.arkisto.fi/

Tuolloin ilmestyi myös Hämeen kansa -lehti, joka on niin ikään luettavissa mikrofilmeiltä Kansallisarkistossa.

Myös paikallinen ilmoituslehti Tervakosken kaiku voisi sisältää tietoa tulipalosta. Sitä on mahdollista lukea paikan päällä Tervakosken kirjastossa. Paikallislehti Kotokulma (nykyisin nimeltään Janakkalan sanomat) alkoi ilmestyä vasta 1964.