Etsin laulun nimeä ja esittäjää. Joskus vuosikymmeniä sitten mieleen syöpyi laulu, joka sitten katosi jonnekin ... mitkään haut eivät ole minulle tietoa…

Kysytty

Hei.
Etsin laulun nimeä ja esittäjää.
Joskus vuosikymmeniä sitten mieleen syöpyi laulu, joka sitten katosi jonnekin ... mitkään haut eivät ole minulle tietoa tuoneet.
Kukaan ystävistä/tuttavista ei ole koskaan kuullutkaan ...

Muistan sävelen ja osan sanoista (toivottavasti oikein) ja ääni on naisen:
"Aurinko suutelee pilven kulmaa
ja metsä hiljaa heräilee.
Isä lukee ääneen uutista julmaa
taas sotilaat jossakin taistelee.
Mutta minulla on kaikki niin kuin eilen
on elämä jäänyt paikoilleen.
Ja jälleen mietin niin kuin eilen
mitä minä täällä oikein teen.

Kiitos ...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on "Niinkuin eilen" ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Tiitta Spout (oikealta nimeltään Maija-Riitta Summanen). Hän on myös laulun esittäjä. Laulu alkaa: "Aamu pukee ylleen viitan harmaan". Se sisältyy 6 cd-levyn boksiin "Love Records : kaikki singlet", osaan 3 (Universal Music, 2016), jonka äänitykset ovat vuosilta 1974-1976.

Tiitta Spout Kanto - Kansalliset toimijat -tietokannassa:

https://finto.fi/finaf/fi/page/000200551

Tiitta Spout: Niinkuin eilen YouTubessa:

https://music.youtube.com/watch?v=Mx0_AYbdZvM&list=RDAMVMMx0_AYbdZvM