Etsin laulun "Nainen tummissaan" sanoja. Laulun esittäjäkin kelpaa tiedoksi. Laulu alkaa muistaakseni sanoin Kun saapui keskiyöllä tuo nainen tummissaan...

Kysytty

Etsin laulun "Nainen tummissaan" sanoja.
Laulun esittäjäkin kelpaa tiedoksi.
Laulu alkaa muistaakseni sanoin
Kun saapui keskiyöllä tuo nainen tummissaan...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nainen tummissa -laulun sanat pitäisi löytyä nuottikokoelmasta Hitit - 70-luku (toim. Ari Leskelä, 1997). Kyseessä on Uriah Heepin kappale Lady in black, jonka suomenkieliset sanat ovat Vexi Salmen. Sen on esittänyt suomeksi Lemon-niminen yhtye.

Lemonin esittämänä se löytyy mm. levyiltä Kun rock'n'roll tuli Suomeen 3 - Mikset mua huomaa (1999); First (esitt.), 20 suosikkia - Meni hermot (1999); ja 70-luvun parhaat 2 - 20 hittiä vuosilta 1972-1973. Kaikkia löytyy pääkaupunkiseudun kirjastoista, saatavuuden voit tarkistaa Plussa-tietokannasta (www.libplussa.fi).