Etsin lastenlaulua nimeltä "Ullakkomatka". Muistan kuulleeni laulun Salossa soi -lastenlaulukilpailussa 1990-luvun lopulla. Sanat menevät tyyliin "Pienen…

Kysytty

Etsin lastenlaulua nimeltä "Ullakkomatka". Muistan kuulleeni laulun Salossa soi -lastenlaulukilpailussa 1990-luvun lopulla. Sanat menevät tyyliin "Pienen kulkijan mielessä, liikkuu retkiä jänniä. Minne oomme nyt matkalla? Kulkurikissa sen tietää." Kertosäkeessä lauletaan "merten taa laivat kuljettaa, vuorten taa siivet viedä saa". Laulun aiheena on ilmeisesti lapsen ja kissan retki mummolan ullakolle.

Kukakohan laulun on tehnyt ja mistä sen sanat ja sävel löytyisivät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Risto Järvenpään lastenlaulu Ullakkomatka. Sen voi kunnella artistin vuonna 1995 julkaistulta cd-levyltä Tatsin ja janssin poika. Albumin kappaleista on saatavissa myös nuotinnos: Tatsin ja janssin poika : Risto Järvenpään lastenlauluja : Nuotit, leikit, soitot.

Sekä cd-levyä että nuottikirjaa on hankittu yleisiin kirjastoihin niukasti. Ainakin pääkaupunkiseudun helmet-kirjastoissa molemmat ovat saatavissa. Kaukolainana voit tilata ne kotiseutusi kirjastoon.

http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?kappale=ullakko&ID=cdd01395-574…

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb1317662__Sullakkomatka__O…