Etsin lastenkirjaa (kuvakirja), jota luin pojalleni 90-luvulla. Kirjassa perheeseen otettiin possu, muistaakseni kaupunkiin. Possu kuitenkin kasvoi isoksi ja…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa (kuvakirja), jota luin pojalleni 90-luvulla. Kirjassa perheeseen otettiin possu, muistaakseni kaupunkiin.
Possu kuitenkin kasvoi isoksi ja siitä luovuttiin. Jos oikein muistan, yhdessä kuvassa isoksi kasvanut sika istui ammeessa (en ole varma tästä). Saattaa olla käännöskirja.

Vastaus

Vastattu

Todennäköisesti kyseessä on Ulf Nilssonin ja Eva Erikssonin kuvakirja Rakas pikku possu (suom. 1982). Juoni täsmää, ja kirjassa on useampikin mainio kuva possusta kylpyammeessa.