Etsin lastenkirjaa, jota päiväkodissa luettiin joskus 1990-luvun puolivälissä. Muistan tarinan hatarasti, mutta siinä seikkaili muistaakseni poika, joka päätyi…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jota päiväkodissa luettiin joskus 1990-luvun puolivälissä. Muistan tarinan hatarasti, mutta siinä seikkaili muistaakseni poika, joka päätyi peikkojen valtakuntaan. Peikkoja hallitsi salaperäinen peikkokuningas, jota kukaan ei koskaan saanut nähdä, mutta joka tarkkaili alamaisiaan suuren peilin kautta. Tarinaan saattoi liittyä jotenkin aakkosten oppiminen, mutten ole tästä aivan varma. Löytyisikö mitään kuvaukseen sopivaa kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaukseen sopii Ritva Toivolan kirjoittama satukirja Kun Pikkukorva sai siivet. Kirjassa seikkailee Tomi-poika, joka joutuu mukaan hiisien valtakuntaan Rumahiiden palatsiin. Siellä peilin takana asuu Rumahiisi, ja se joka keskii Rumahiiden oikean nimen, saa syöstyksi tämän vallasta. Tomi ryhtyy ystäviensä kanssa selvittämään nimeä kirjain kirjaimelta.

Ritva Toivola: Kun Pikkukorva sai siivet. Weilin+Göös 1986.

9 ääntä

Kommentit

Ei voi olla totta, tätä luettiin päiväkodissa kun olin 6v ja olen vuosikausia miettinyt mikä kirjan nimi oli, koska en koskaan kuullut sitä loppuun! Nyt tiedän varmasti mitä lainaan seuraavan kerran kirjastosta... Tuhannet kiitokset!