Etsin lastenkirjaa, jota mummuni luki minulle ollessani pieni, 90-luvulla. Sadussa prinsessa asuu linnassa, jota ympäröi korkea muuri, ja muurin laella muuria…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jota mummuni luki minulle ollessani pieni, 90-luvulla. Sadussa prinsessa asuu linnassa, jota ympäröi korkea muuri, ja muurin laella muuria kiertää teräväpiikkinen ruusuköynnös, suojaamassa ohikulkijoiden katseilta. Muistelisin, että prinsessa lukitsee eräänä päivänä itsensä muurinsa ulkopuolelle, mutta kadottaa kai avaimen eikä löydä muurin oviaukkoa. En muista, miten tarina päättyy, mutta alussa pöyhkeästä prinsessasta taitaa kirjan lopussa tulla kiltimpi.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei muistanut juuri tällaista prinsessasatua. Esimerkiksi Kirjasammon kautta löytyy valtava määrä satukirjoja, joissa on pääosassa prinsessa:
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/prinsessat%20sadut

Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista tällaisen satukirjan tai lastenkirjan? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mieleen tulee 90-luvulla lukemani Marja-Liisa Puputin Kirsikka ja kadonnut avain, vaikka ihan tarkalleen en enää juonta muista.