Etsin lastenkirjaa jota luin paljon pienenä 2010-luvun alkupuolella (kirja saattaa olla vanhempi ja oletettavasti onkin ehkä 80-90-luvuilta). Kirjassa oli…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa jota luin paljon pienenä 2010-luvun alkupuolella (kirja saattaa olla vanhempi ja oletettavasti onkin ehkä 80-90-luvuilta). Kirjassa oli kissaperhe, jonka lapset päättävät karata kotoa, hyppäävät tiilimuurin yli metsästämään hiiriä. Ne eksyvät ja joutuvat vaaraan syrjäisellä kujalla, mutta vanhemmat löytävät heidät lopulta. Valkokantinen leveähkö kirja, kannessa kuva perheen kissoissa. Kuvat piirretty suhteellisen realistisella tyylillä, mutta kissoilla on aika suuret silmät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Linda Jane Smithin kuvakirja Kissaperhe (Three Little Kittens, suom. Asko Mäkelä, 1990). Kirjassa kissanpoja Rikke, Reetu ja Rolli lähtevät seikkailemaan, mutta pääsevät tietysti lopussa turvallisesti kotiin, takkatulen ääreen.

Googlettamalla kirjan nimellä löydät kuvia kirjan kannesta, joka on samanlainen kuin suomenkielisessä kirjassa.

Kirjaa ei ole oman kirjaverkkosi kokoelmissa, mutta voit tilata sen muualta kaukolainaan.

https://finna.fi/