Etsin lastenkirjaa, joka minulla oli joskus 80-luvulla. Muistan sen tosi hämärästi, mutta se oli melko ohut melkein vihkomainen, ja siinä oli kaksi peikkoa,…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, joka minulla oli joskus 80-luvulla. Muistan sen tosi hämärästi, mutta se oli melko ohut melkein vihkomainen, ja siinä oli kaksi peikkoa, tyttö ja poika. Tyttöpeikko itki siinä, en muista miksi. Kirja oli muistaakseni sinertäväkantinen ja jostain on jäänyt mielikuva, että se oli kirjoitettu runomuodossa. Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja voisi olla Helga Nuorpuun kirjoittama ja Arnold Tilgmannin kuvittama Kaksi pientä peikkoa, 2.p. 1980. Kansikuva: http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=901936 .