Etsin lastenkirjaa 90-luvulta (ehkä alkupuolelta). Minulla on hyvin hatara muistikuva kirjasta, joten tämä voi olla vähän epätoivoinen yritys löytää se. Kirja…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa 90-luvulta (ehkä alkupuolelta). Minulla on hyvin hatara muistikuva kirjasta, joten tämä voi olla vähän epätoivoinen yritys löytää se. Kirja saattoi olla lasten omasta kirjakerhosta tai vastaavasta. Siinä oli kaksi pupua ja sitten siinä oli joku kivi, joka oli jotenkin elävä ja pelottava. Muistaakseni toinen pupuista katoaa ja toinen sitten yrittää etsiä sitä ja kiipeää vuorelle. Matkalla on esteitä ja siellä se tapaa sen pahan kiven. Kirja oli jotenkin synkkä ja vähän pelottava. Kiitos avusta! Näillä tiedoilla voi olla vaikea löytää :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kirja olla Leena Laulajaisen Alvar ja varjo (1989). Alvar-jänistä seuraa varjo, jota Alvar ensin pelkää. Hän myös kiipeää vuorelle.