Etsin lasten tanhuja sisältävää levyä/kirjaa, jossa on laulu Kettu teki taikinan( Korkeassa kuusikossa ketunhäntä kainalossa kettu teki taikinan, suolaisen ja…

Kysytty

Etsin lasten tanhuja sisältävää levyä/kirjaa, jossa on laulu Kettu teki taikinan( Korkeassa kuusikossa ketunhäntä kainalossa kettu teki taikinan, suolaisen ja makean...)
Löytyisikö teiltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on Ketunleipä ja se löytyy Musiikki- ja Kulttuurikeskus VERSO:n kustantamalta CD-levyltä Piilometsän säveliä (2010). Laulu on Eeva-Leena Pokelan sanoittama ja säveltämä ja sen esittää kansanmusiikkiyhtye Freija. Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa oleva levy on nyt lainassa (eräpäivä on 8.3.2013). Varauksia ei ole tällä hetkellä.

Sanat ja leikkiohjeet lauluun löytyvät Sari Pekkarisen ja Minna Vänskän tekemästä oppaasta Liikutaan laulun mukaan : opas musiikkiliikunnan toteutukseen (2012). Se löytyy Internetin kautta osoitteesta http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/41146/Minna_Vansk…

9 ääntä

Kommentit

Tarkennuksena, että Ketunleipä-laulun sanat on tehnyt Leena Laulajainen. Levyyn liittyvästä Piilometsän säveliä -Opettajan oppaasta (julk. 02/13) löytyy laulun pianosovitus sointumerkkeineen sekä leikkiohjeita.