Etsin lasten satukirjaa 80 - ja 90-luvun taitteesta. Kirjan kannet muistaakseni siniset ja mieleeni jäänyt eräs dinosaurustarina jossa retkeilijä heräsi…

Kysytty

Hei! Etsin lasten satukirjaa 80 - ja 90-luvun taitteesta. Kirjan kannet muistaakseni siniset ja mieleeni jäänyt eräs dinosaurustarina jossa retkeilijä heräsi keskeltä metsää jossa vilisi dinosauruksia. Yksi mieleen jäänyt on myös loru tiikeristä, muistan vain että siinä oli iso aukeaman kokoinen tiikeri ja loru vieressä. Kyseistä kirjaa en ole mistään löytänyt ja en kuollaksenikaan muista kirjan nimeä. Mutta sinertävän kannet ja iso kokoinen. Kiitos jo etukäteen jos joku tunnistaa :)

Vastaus

Vastattu

Etsitty kuvitettu sinikantinen satukirja saattaisi olla Kokoelma eläintarinoita (Kirjalito, 1984), joka sisältää kahdeksantoista tarinaa ja kaksi runoa kuuluisilta kirjailijoilta Graeme Kentin mukailemina. Kirjan dinosaurustarina on Arthur Conan Doylen Kauhunhetkiä viidakossa ja tiikeriaiheinen runo William Blaken Tiikeri.