Etsin lasten kirjaa (mahdollisesti kuvakirja) jonka muistan lapsuudestani 2000-luvun alusta. Muistaakseni kirja sijoittuu talveen ja siinä lennetään tähdestä…

Kysytty

Etsin lasten kirjaa (mahdollisesti kuvakirja) jonka muistan lapsuudestani 2000-luvun alusta. Muistaakseni kirja sijoittuu talveen ja siinä lennetään tähdestä toiselle?
Siinä varmasti oli lasi/kristalli vuori jolla istuu joku ja yksisarvinen joka kirjoittaa uudevuoden kortteja ja rapu joka leikkaa saksilla.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leena Laulajaisen ja Kristiina Louhin kuvakirjassa Valkoinen karhu ja Joulutähti karhu lentää tähdeltä toiselle etsimässä kadonnutta Joulutähteä. Matkallaan se kohtaa muiden muassa Kravun, joka leikkaa tähtiä, lasivuoren huipulla asuvan Yksisarvisen sekä Lohikäärme Huhin, joka kirjoittaa uudenvuodenkortteja. Kirjassa on 24 lukua, ja sitä voi lukea joulukalenterin tapaan joulua odotellessa.