Etsin lapsuuteni rakasta kirjaa Muru ja mutteri, kirjailija Anna Tauriala. Mistä voisin jatkaa etsintääni, kun yksityiset ilmoitukset eivät ole tuottaneet…

Kysytty

Etsin lapsuuteni rakasta kirjaa Muru ja mutteri, kirjailija Anna Tauriala. Mistä voisin jatkaa etsintääni, kun yksityiset ilmoitukset eivät ole tuottaneet tulosta? Onko näin vanhaa kirjaa (81) enää missään kirjastossa?

Vastaus

Vastattu

Tarkistin kirjan kirjastosaatavuuden maakuntatasolla kirjastojen Frank monihakua (https://monihaku.kirjastot.fi/fi/) käyttäen. Kysymääsi kirjaa on sen mukaan saatavilla Tampereen pääkirjaston ja kirjastojen kaukopalvelun hyödyntämän Varastokirjaston kokoelmissa. Tarvittaessa oma kirjastosi hoitaa kaukolainaamisen.

Mikäli toiveissasi olisi ostaa kirja ihan omaksi, niin esimerkiksi Antikvaarin (https://www.antikvaari.fi/) kautta voi yrittää sitä etsiä. Antikvaari on Suomen suurin antikvariaatti netissä ja sieltä saa yhdellä haulla useiden eri antikvariaattien tarjonnan esiin, mikä nopeuttaa ja helpottaa kaivatun teoksen etsimistä.