Etsin lapsuuteni lempisatua/satukirjaa, jota luin 60-luvun loppupuolella. Kirja oli pehmeäkantinen eikä kovin paksu. Siinä oli ehkä alle kymmenen vaiheikasta…

Kysytty

Etsin lapsuuteni lempisatua/satukirjaa, jota luin 60-luvun loppupuolella. Kirja oli pehmeäkantinen eikä kovin paksu. Siinä oli ehkä alle kymmenen vaiheikasta tarinaa, joista minulle mieluisin oli "Lumottu Satakieli". Sadussa oli urhea lapsi, jonka piti kulkea vaarallisten maastojen halki täyttääkseen annettu tehtävä... ja satakieli oli korvaamaton haasteen onnistumiselle. Muuta en enää muista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja on todennäköisesti Saara Heinon Pikkusiskojen satuja, jonka on kuvittanut Helga Sjöstedt. Teos on ilmestynyt ensimmäisen kerran vuonna 1950 ja sen jälkeen siitä otettiin kaksi lisäpainosta vuosina 1953 ja 1956. Kirjassa on 59 sivua.

Teoksen sisällysluettelon voit lukea esimerkiksi tästä: https://finna.fi/Record/kyyti.365305#componentparts

Pikkusiskojen satuja -kokoelma kuuluu vain muutaman kirjaston kokoelmiin. Nämä kirjastot löydät esimerkiksi Finna-hakupalvelusta.

https://finna.fi/