Etsin lapsuudessani 90-luvulla äitini lukemaa kirjaa/satua. Kyseisessä sadussa oli keijuja, jotka asuivat vasuissa ja sadun päähenkilön piti niitä hoitaa…

Kysytty

Etsin lapsuudessani 90-luvulla äitini lukemaa kirjaa/satua. Kyseisessä sadussa oli keijuja, jotka asuivat vasuissa ja sadun päähenkilön piti niitä hoitaa. Sadussa oli myös haltijakuninkaita, joiden valtakuntaan tämä päähenkilö oli eksynyt. Haltijakuninkaita oli useampi, ehkä 7kpl ja heitä kuvailtiin eri kokoisina, pienin oli tosi pieni, hänellä oli heleä ääni ja suurimmalla oli kumiseva ääni. Sadun päähenkilön tuli hoitaa keijuja sillä aikaa kun haltijakuninkaat olivat poissa mutta päähenkilö unohti keijut ja ne ehkä kuolivat tai niille kävi muuten huonosti?

Kiitos jos osaatte auttaa!

Vastaus

Vastattu

Kollega ehdotti Anni Swanin Lumolinnaa. Sitä löytyy kirjastoista,  https://finna.fi/Record/anders.1827025