Etsin lapsille suunnattuja lastenkirjoja, joissa puhutaan lääkkeistä ja niiden käytöstä. Löytyykö sellaisia suunnattuna esim 3-10- vuotiaille lapsille. Aiheina…

Kysytty

Etsin lapsille suunnattuja lastenkirjoja, joissa puhutaan lääkkeistä ja niiden käytöstä. Löytyykö sellaisia suunnattuna esim 3-10- vuotiaille lapsille. Aiheina esimerkiksi miki läääkkeitä käytetään ja miten ne toimivat elimistössä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsille suunnattuja tietokirjoja lääkkeistä ei juuri ole. Kirjassa Vastausten kirja lapsille (ja vanhemmille) 5 : Ihmeellinen ihmiskeho / Gina Misiroglu on on luku nimeltä Sairaudet ja terveys, jossa myös lääkkeitä ja niiden vaikutusta selvitellään.

Hyvä ja perusteellinen lapsille suunnattu nettilähde lääkkeistä on lääkekasvatus.fi-sivuston Mikä on lääke -sivusto, jonka on tehnyt Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea:

http://www.laakekasvatus.fi/documents/721715/881773/27572_Mika_on_laake…