Etsin lapsille ja nuorille suunnattuja, suomen- tai ruotsinkielisiä kirjoja, joissa käsitellään antiikkia, antiikin tarinoita tai Odysseuksen retkiä…

Kysytty

Hei!
Etsin lapsille ja nuorille suunnattuja, suomen- tai ruotsinkielisiä kirjoja, joissa käsitellään antiikkia, antiikin tarinoita tai Odysseuksen retkiä. Osaisitteko neuvoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Claes Lindskog Grekistka myter och sagor, suomennettuna Kreikkalaisia jumalaistaruja ja satuja on hyvä, Stiessel, Lena, Grekernas gudar och hjältar, Eva Hedén Grekiska sagor voisivat myös sopia. Marjatta Levannon tekemä kirja "Taivaallinen tungos" sopii nuoremmille lapsille ja Odysseuksen retkistä on tehty lapsille oma versio Kivimäki, Arto, Odysseia lapsille. Helsinki : Teos, 2009.

Yleisempiä antiikkia koskevia lapsille sopivia tietokirjoja on jonkin verran. Tässä muutama esimerkki:

Pierre Miquel, Näin elettiin Rooman valtakunnassa. Helsingissä : Otava, 1981

Carcopino, Jerome, Sellaista oli elämä keisarien Roomassa. Porvoo : Helsinki : Juva : WSOY, 1995

Malam, John, Sinustako roomalainen gladiaattori? : karmeita juttuja, joita mieluiten et tietäisi. Helsinki : Sley-kirjat, 2002. (Tätä meillä juuri luetaan!)

Nathanael Harris, Antiikin Kreikka. Jyväskylä ; Helsinki : Gummerus, 2004

Flaceliere, Robert, Sellaista oli elämä antiikin Kreikassa. Porvoo : Helsinki : Juva : WSOY, 1995