Etsin kuvia Inarin matkailuhotellista ajalta 1975 - 1985.

Kysytty

Etsin kuvia Inarin matkailuhotellista ajalta 1975 - 1985. Olen kirjoittanut pari kuukautta sitten nykyiselle hotellille, mutta eivät ole vastanneet ja verkosta ei löydy. Kiinostus kohdistuu Hotellin julkisivuun ja rantasaunaan. Ehkä Sillä seudulla oleva kirjasto pystyisi auttamaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finnan -hakupalvelusta löytyy yksi kuva vuodelta 1975. https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&lookfor=Inarin+matkailuhotelli&type=AllFields&filter%5B%5D=~format_ext_str_mv%3A%220%2FImage%2F%22

Seppo J. Partasen sivuilta löytyy myös yksi kuva, tosin vuodelta 1956. http://seppoj.suntuubi.com/?cat=37

Inarin kunnankirjaston kokoelmista löytyy muutamia kirjoja, joissa voisi olla kaipaamiasi kuvia. https://koha.lapinkirjasto.fi/cgi-bin/koha/opac-search.pl?idx=kw&q=Inarin+matkailuhotelli&op=and&idx=kw&q=&op=and&idx=kw&q=&do=Haku&limit-yr=&limit=&limit=&multibranchlimit=&sort_by=pubdate_dsc&limit=&limit=&limit=&limit=

Lähihistoriamme näyttää olevan huonosti dogumentoitua.

Rovaniemen kaupunginkirjaston Lappi-osaston kokoelmasta löytyy Harri Hautajärven kirja ”Autiotuvista lomakaupunkeihin”,  joka kertoo Lapin matkailun arkkitehtuurihistoriasta. Kirjassa on kuva Inarin matkailuhotellista, joka valmistui vuonna 1956. Sen ajan kuva löytyy myös kirjasta Inari- Aanaar: Inari historia jääkaudesta nykypäivään. Kirjasta ”Kruunupäitä ja kullankaivaja”: Inarin matkailumajan, matkailuhotellin ja Kultahovin vaiheita, löytyy muutama kuva hotellista, ei kuitenkaan 1980-luvulta, kun hotellin nimi oli Kultahovi. Lisäksi kokoelmasta löytyy pienpainate, missä on  hotellin kuva, sen ajankohta on kuitenkin epäselvä.