Otsikko
Etsin kuvakirjaa jota luin lapsena ehkä vuonna 1998, max. -99. Kirjassa oli maailman mysteereitä, mm. Titanicin uppoaminen, faaraot, pyramidit, muita…

Kysytty

Hei, etsin kuvakirjaa jota luin lapsena ehkä vuonna 1998, max. -99. Kirjassa oli maailman mysteereitä, mm. Titanicin uppoaminen, faaraot, pyramidit, muita kummitusjuttuja. Ei mikään perus lastenkirja. Muistan että lukukokemus jäi mieleen kummittelemaan ja haluaisin palata kirjan pariin nyt vuosia myöhemmin. Kirja oli luultavasti käännös. Yritin etsiä verkosta ja kirjaston sivuilta, mutta mitään ei löytynyt. Onkohan mitään arvausta mikä kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuortenosastollamme ehdotettiin teosta Young, Caroline: Aaveiden atlas: opaskirja yliluonnolliseen (1997). Siinä mainitaan pyramidit ja faaraot ja Titanic, on vampyyreja, meriaaveita ym. pieniä aavetarinoita ympäri maailman. Kirja on mm. Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmissa.