Etsin kuvakirjaa jossa olisi maalaustaiteen merkkiteokset (tunnetuimmat) samassa opuksessa. (Mona LIsa, Quernica ym) sisältäen myös suomalaisten…

Kysytty

Etsin kuvakirjaa jossa olisi maalaustaiteen merkkiteokset (tunnetuimmat) samassa opuksessa. (Mona LIsa, Quernica ym) sisältäen myös suomalaisten taiteilijoiden tunnetuimmat teokset...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Porvoon kaupunginkirjastossa on esim. seuraavaat maalaustaiteen kuvateokset kuuluisista maalauksista:
Magalhaes, Roberto Carvalho de: Pieni suuri taidekirja.... (2006)
Vaizey, Marina: 100 kuuluisaa maalausta (1996)
Zuffi, Stefano: One thousand years of painting (2004)
Cumming, Robert: De stora mästerverken (2001)
Semenzato, Camillo: Kuvataide kautta aikojen (1988)

Edellisissä ei ole edustettuna suomalaisia maalauksia, mutta kuvateoksessa: Valkonen, Markku: Kultakausi esitellään Suomen maalaustaiteen merkkiteokset ajalta 1800-1900-luvun alkupuolelle.

Kirjasarjat Suomen taide ja Pinx: maalaustaide Suomessa sekä Pinx: maalaustaiteen mestareita sisältävät myös kuuluisia maalauksia. Nämä tosin eivät ole puhtaasti kuvateoksia.