Etsin kuvaa Cindy Shermanin teoksesta Untitled #18 tai #81. Kuva on tehty 1981-2 aikoihin. Teos on naisesta yökerhosta lasi kädessään. Väritys on dramaattinen;…

Kysytty

Etsin kuvaa Cindy Shermanin teoksesta Untitled #18 tai #81. Kuva on tehty 1981-2 aikoihin. Teos on naisesta yökerhosta lasi kädessään. Väritys on dramaattinen; vihreitä ja sinisiä sävyjä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä en ole löytänyt etsimääsi kuvaa. Olen tarkistanut kirjastossamme käytössä olevat kuvatietokannat ja kirjastostamme löytyvät Cindy Shermanin valokuvia sisältävät teokset. Cindy Shermanin valokuvia löytyy kyllä paljon, mutta ei juuri etsimääsi.

Sisällöllisesti lähellä etsimääsi kuvaa on valokuva Untitled # 70 (vuodelta 1980), jossa on nainen lasi kädessään (punaiset ja ruskeat sävyt). Kuva löytyy esim. kirjasta Cindy Sherman (Schirmer / Mosel 1984) ja Camio-kuvatietokannasta.

Etsimäsi kirja The essential Cindy Sherman löytyy British Librarysta sekä Libris-tietokannan ( http://www.libris.kb.se/index.jsp ) mukaan muutamasta kirjastosta Ruotsista. Suomessa sitä ei ole tieteellisten kirjastojen Linda-tietokannan, yleisten kirjastojen Manda-tietokannan eikä Suomen valokuvataiteen museon kirjaston mukaan.