Etsin kuumeisesti lasten kuvakirjaa, jota meille on luettu ehkä joskus vuosina 2003-2006. Kirjasta en muista muuta kuin, että se oli tummansininen tai muu…

Kysytty

Etsin kuumeisesti lasten kuvakirjaa, jota meille on luettu ehkä joskus vuosina 2003-2006. Kirjasta en muista muuta kuin, että se oli tummansininen tai muu tummempi pohja ja kirjassa sai sormen kanssa seurata ehkä kultaisia jälkiä? Mieleeni tuli, että hahmo olisi ollut joku karhu, mutta voin olla myös väärässä. Hyvin heikosti muistan tuntomerkkejä kirjasta, mutta siitä olen varma, että jälkiä sai seurata sormen kanssa, jotka johtivat johonkin...

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja lienee nimellä Truus tunnetun kirjoittajan ja kuvittajan Seuraa jälkiä! (Kustannus-Mäkelä, 1999).

"Päähenkilöinä tässä kirjassa ovat sinun omat sormesi. Seuraamalla sormillasi kultaisia sormenjälkiä saat selville kirjan juonen. Voit kävellä, juosta, hiipiä, hyppiä, kutittaa, maalata, silittää ja lentää! - Kirjan lopussa odottaa yllätys!"

Kirjan sinisessä kansikuvassa on neljä eläintä: karhu, orava, myyrä (kontiainen) ja hiiri. Sisäsivujen jäljityskuvissa "päähenkilöinä" ovat hiiret.