Etsin kirjoja missä henkilö kokee elämän illuusioksi, uneksi.

Kysytty

Etsin kirjoja missä henkilö kokee elämän illuusioksi, uneksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavan listan saimme kasaan kollegojen ja valtakunnallisen kirjastojenvälisen tietolistan välityksellä.

Romaanit:
Auster, Paul : Mies pimeässä
Schnitzler, Arthur : Unikertomus
Babits, Mihaly : Haikarakalifi
West, Nathanael : Balso Snellin unielämä
Murakami, Haruki: Kafka rannalla
Tabucchi, Antonio : Unien uni
Franz Kafka teokset mm. novelli Muodonmuutos
Carlos Castanedan teokset
Atkinson, Kate joka Museon kulisseissa tai Ihmiskrokettia romaani

Näytelmäklassikot:
Shakespeare, William : Kesäyön uni
Calderon de la Barca, Pedro : Elämä on unta.
Strindberg, August: Uninäytelmä

Kaunokirjallisuutta asiasanoitetaan, mutta tässä tapauksessa siitä ei aiheen monimerkityksellisyyden johdosta näytä juuri olevan apua. Helmet asiasanahaku ei alla olevilla hauilla juurikaan relevantteja osumia anna, ainakaan suomen kielellä.
s:uni kaunokirjallisuus and not lastenkirjallisuus
s:illuusiot kaunokirjallisuus
(s = tässä asiasanankentän merkki)
http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=s%3Auni+kaunokirjallisuus+and+…