Etsin kirjoja joissa olisi Ukki ja lapsenlapsi seikkailemassa. Onko tälläisiä suomeksi? Kiitos paljon.

Kysytty

Hei! Etsin kirjoja joissa olisi Ukki ja lapsenlapsi seikkailemassa. Onko tälläisiä suomeksi? Kiitos paljon.

Vastaus

Vastattu

Tässä aiheeseen sopivia muutamia ehdotuksia, kirjan nimi linkitettynä aina kunkin kirjan tietoihin Helmet-verkkokirjastoon:

Kuvakirjoja:

Helppolukuisia kirjoja:

  • Lasse-Maijan etsivätoimisto: Junan arvoitus, Widmark, Martin (kuvittanut Helena Willis ; suomentanut Outi Menna), 2017
  • Ruutipoika, Stark, Ulf (kuvittanut Markus Majaluoma ; suomentanut Tarja Teva), 2008

Lasten kaunokirjoja:

Tietokirja:

Mennään onkimaan! : lapsen oma kalakirja, Latostenmaa, Virva ja Rytisalo, Pauli (kuvittanut: Ulla Thynell), 2013

Runokirja:

Mummola : runoja mummoista, vaareista ja lapsista, Korolainen, Tuula (kuvittanut Jani Ikonen), 2022

Helmet-haussa https://haku.helmet.fi/ voi tehdä aiheeseen sopivia hakuja asiasanoja isoisät, isovanhemmat, lapset, lapsenlapset, lastenkirjallisuus yhdistellen.